ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΣΟΣΤΩΣΗ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: Εκπαιδευτικοί Προβληματισμοί!





Γράφει ο: Κίντας Παναγιώτης
      Φυσικός στο ΓΕΛ ΑΣΤΑΚΟΥ

       Την Τετάρτη 13 Απριλίου στο ΓΕΛ Αστακού που διδάσκω πληροφορήθηκαόπως και οι υπόλοιποι συνάδελφοι, ότι το Λύκειο μας μαζί με το Λύκειο του Μύτικα θα πριμοδοτηθούν με επιπλέον αριθμό εισακτέων μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Αιτία της πριμοδότησης αυτής αποτελεί ο σεισμός της Λευκάδας, ο οποίος προξένησε πολλές ζημιές σε σχολικά συγκροτήματα και κατέστησε ιδιαίτερα δυσμενείς τις συνθήκες διδασκαλίας των μαθητευομένων.
        Οφείλω να επισημάνω ότι στο άκουσμα της πληροφορίας βίωσα ανάμικτα συναισθήματα χαράς και βαρυθυμίας. Είναι από τις περιπτώσεις εκείνες, που ένα γεγονός σε χαροποιεί, αλλά και σε προβληματίζει ταυτόχρονα
    Η προαναφερόμενη πριμοδότηση λειτουργεί επ' ωφελεία των μαθητών και μαθητριών του ΓΕΛ Αστακού, αφού αυξάνει τις  πιθανότητες επιτυχίας τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, γεγονός που με χαροποιεί ιδιαίτερα, λόγω της μαθησιακής μου σχέσης με τους συγκεκριμένους  μαθητές και μαθήτριες. 
     Ωστόσο,  παρά την ευνοϊκή αυτή ρύθμιση μέσα μου εγείρονται διάφοροι προβληματισμοί και ενστάσεις. Αν και η πριμοδότηση αυτή δε λειτουργεί περιοριστικά στην επιτυχία των υπόλοιπων μαθητών και μαθητριών, αφού οι επιπλέον θέσεις εισαγωγής προέρχονται από τη δημιουργία νέων θέσεων, ως εκπαιδευτικός που διδάσκει το ευ αγωνίζεσθε και διαγωνίζεσθε, προβληματίζομαι αναφορικά με τις έννοιες της ισονομίας, της ισότητας της αξιοκρατίας και της δικαιοσύνης, δεδομένου ότι θεωρώ ότι η εν λόγωρύθμιση χρησιμοποιείται από κάποιους με στόχο το προσωπικό πολιτικό όφελος........


      Για να γίνει ευκολότερα αντιληπτός ο προβληματισμός μου αυτός, παραθέτω το παρακάτω δημοσίευμα από την εφημερίδα ΑΙΧΜΗ.

     Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε στις 23-3-2016, ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας, κ. Κωνσταντίνος Καραγκούνης, αναφορικά με την εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών του Δήμου Ακτίου-Βόνιτσας, και Δ.Ε. Αλυζίας και Αστακού του Δήμου Ξηρομέρου, της ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, περιοχών που έχουν οριοθετηθεί ως σεισμόπληκτες με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΦΕΚ 417/Β/22-2-2016).
     Με ιδιαίτερη ικανοποίηση πληροφορηθήκαμε για τη θετική ανταπόκριση του Υπουργείου στην παρέμβαση του Κ. Καραγκούνη, και την εισαγωγή στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις», ως άρθρο 37, σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, σύμφωνα με την οποία, «ρυθμίζεται επί των δικαίω το ζήτημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών των....... γ ) του Γενικού Λυκείου Μύτικα της Δημοτικής Ενότητας Αλυζίας, που ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας και δ) του Γενικού Λυκείου Αστακού της Δημοτικής Ενότητας Αστακού, που ανήκει στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας. Η διάταξη αυτή κρίνεται απαραίτητη λόγω των εξαιρετικών συνθηκών που αντιμετώπισαν οι μαθητές λόγω του σεισμού και προς άμβλυνση των δυσκολιών που αντιμετώπισαν εξαιτίας του.
Με μεγάλη έκπληξη, ωστόσο, παρατηρούμε ότι παρότι με την ως άνω Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΦΕΚ 417/Β/22-2-2016), οριοθετήθηκαν ως σεισμόπληκτες περιοχές επίσης οι περιοχές του Δήμου Ακτίου– Βόνιτσας, οι μαθητές αυτοί παραλείπονται αδικαιολόγητα από τη σχετική ρύθμιση. Κατόπιν τούτου ο κ. Καραγκούνης θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αρθεί η ανωτέρω αδικία.

     Παρά τη θετική ανταπόκριση του Υπουργείου στην παρέμβαση του κ. Καραγκούνη, οφείλω να επισημάνω ότι ως εν ενεργεία εκπαιδευτικός του ΓΕΛ Αστακού, αλλά και από τις προσωπικές μου επισκέψεις και επαφές με συναδέλφους εκπαιδευτικούς  του  ΓΕΛ Μύτικα, ως μέλος του ΔΣ της Α EΛΜΕ Αιτ/νίας, δε δημιουργήθηκε κανένα απολύτως θέμα δυσλειτουργίας των παραπάνω σχολικών μονάδων, δε χάθηκαν ώρες μαθησιακής διδασκαλίας και δεν υπήρξε θέμα στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος. 
      Ως εκ τούτου, θεωρώ ότι η συγκεκριμένη  παρέμβαση υποκρύπτει ενδεχόμενα πολιτική σκοπιμότητα και εκμηδενίζει τις αρχές της ισονομίας και της δικαιοσύνης, εκτός και αν αυτή οφείλεται σε παραπληροφόρηση του συγκεκριμένου πολιτικού.
       Επιπρόσθετα, με βάση την επιχειρηματολογία του κ. Καραγκούνη για τηνάμβλυνση των μαθησιακών δυσκολιών λόγω του σεισμού, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί δε συμπεριλαμβάνονται στην παραπάνω παρέμβαση από αυτόν, οι Φυτείες και το Αιτωλικό, δεδομένου ότι οι σεισμικές δονήσεις της Λευκάδας επηρέασαν και αυτές τις περιοχές. 
       Ειδικότερα, στο Αιτωλικό που διαμένω οι ταλαντώσεις από τις σεισμικές δονήσεις είναι εντονότερες λόγου του βούρκου στο υπέδαφος και αν και δεν έπεσαν σπίτια όπως στον Αστακό και στο Μύτικα, η κακή ψυχολογία των μαθητών και μαθητριών, λόγω φόβου, λειτούργησε για πολλές μέρες ή και για εβδομάδες αρνητικά στη μαθησιακή βελτίωση, ανάπτυξη και εξέλιξη αυτών.  
      Φυσικά, σε αυτή την κριτική, δεν εξαιρώ και τους πολιτικούς που πέρασαν την παραπάνω παρέμβαση και συνέβαλαν με το δικό τους τρόπο για μία ακόμα φορά, στον περιορισμό των ανισοτήτων και στη δημιουργία μιας κοινωνίας δικαίου, αξιοπρέπειας και ίσων ευκαιριών. 
         Τελειώνοντας, κάθε πολίτης που θα βρεθεί απέναντι σε κάθε πολιτικό που θα ζητήσει εύσημα για την επιτυχία αυτή, τοπικό ή ομοσπονδιακό, ας αναρωτηθεί για την πιθανή επικρότηση που θα του δώσει.
        Η παραπάνω κριτική είναι προσωπική και δεν εκφράζει το σύλλογο καθηγητών ΓΕΛ Αστακού, ούτε το ΔΣ της Α EΛΜΕ Αιτ/νίας που είμαι μέλος.

Κίντας Παναγιώτης
Φυσικός στο ΓΕΛ ΑΣΤΑΚΟΥ
 
Αναρτήθηκε από 


Σχόλια