Τροπολογία ώστε οι Δήμοι να αποφασίζουν προσωρινούς πεζόδρομους - ποδηλατόδρομους


Σε Τροπολογία που θα κατατεθεί σήμερα στη Βουλή, περιλαμβάνεται και διάταξη που έχει εισηγηθεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας,  με την οποία θεσπίζονται γρήγορες διαδικασίες για την προσωρινή δημιουργία ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων.
Με αυτήν δίνεται η δυνατότητα στους Δήμους με Απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής:
(α) να δημιουργούνται προσωρινοί διάδρομοι κίνησης πεζών,
(β) να δημιουργούνται προσωρινοί ποδηλατόδρομοι,
(γ) να γίνεται προσωρινός χαρακτηρισμός ως πεζόδρομων, τοπικών οδών με αυξημένη κίνηση πεζών και συγκεντρωμένες χρήσεις εστίασης, προκειμένου να εξασφαλίζεται ο απαραίτητος χώρος για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και για την ασφαλή κίνηση των πεζών, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία και των εμποδιζομένων ατόμων, και
(δ) να δημιουργούνται «περιοχές ήπιας κυκλοφορίας» σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας.

Σύμφωνα με τη σχετική Ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, η πρόταση αυτή ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων και την επεξεργάστηκαν ο Υφυπουργός Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Δημήτρης Οικονόμου, με τον Γενικό Γραμματέα Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος, κ. Ευθύμιο Μπακογιάννη.
Επιπλέον το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας εκπονεί ήδη έναν οδηγό εφαρμογής των ρυθμίσεων αυτών που θα σταλεί στους Δήμους.
Αυτός θα περιλαμβάνει τις καλές πρακτικές από τη διεθνή εμπειρία και θα δίνει οδηγίες για την ανακατανομή του οδικού χώρου, τη δημιουργία προσωρινών λωρίδων κίνησης του ποδηλάτου, τις ειδικές παρεμβάσεις για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας, τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων και λωρίδων πεζών.  Ακόμη θα περιλαμβάνει προτάσεις σχεδιασμού για τη δημιουργία προσωρινών επεκτάσεων πεζοδρομίων για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων σε πλατείες, κοινόχρηστους χώρους και πεζοδρόμια.

Για το θέμα αυτό ο Υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η παρέμβαση μας για τη δημιουργία προσωρινών ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων και είναι ένα ακόμα όπλο ενάντια στη διασπορά του κορωνοϊού.  Έτσι περιορίζουμε τον συγχρωτισμό κατά τις μετακινήσεις. Ταυτόχρονα όμως ενθαρρύνουμε το ποδήλατο που είναι το πιο φιλικό στο περιβάλλον μέσο μετακίνησης. Οι παρεμβάσεις αυτές είναι προσωρινές αλλά είμαι βέβαιος ότι θα μας δείξουν το δρόμο για πιο μόνιμες επιλογές. Οι πόλεις μας έχουν ανάγκη από περισσότερο ελεύθερο χώρο για πεζούς και ποδηλάτες».

Σχόλια